Reklama w telewizji słabiej konwertuje, niż ta w internecie

Od dziesięcioleci reklamodawcy i marketerzy wykorzystują reklamy telewizyjne do przyciągania i angażowania konsumentów. Jednak według badania przeprowadzonego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i eMarketer, w 2017 r. reklama telewizyjna stanowiła zaledwie 10% wydatków na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych.

Telewizor jest nadal potężną platformą reklamową, ponieważ dociera do tak wielu konsumentów, ale oczekuje się, że reklama internetowa będzie się rozwijać w 2018 roku.

W ciągu ostatnich kilku lat reklama internetowa szybko rosła, a w 2017 r. na reklamy cyfrowe wydano ponad 40 miliardów dolarów. Przewiduje się, że w 2019 r. liczba ta wzrośnie o zdumiewające 50%.

Nie tylko dlatego, że reklama telewizyjna ma niższy współczynnik konwersji, coraz więcej firm kieruje reklamy w Internecie. Może to wynikać z faktu, że reklama telewizyjna nie jest opłacalna. Oznacza to również, że firmy są bardziej skłonne do inwestowania w reklamę internetową, ponieważ może ona być opłacalna i docierać do większej liczby osób.

Wraz ze wzrostem popytu na marketing online reklamodawcy stracili część uwagi na reklamach telewizyjnych. Reklamodawcy przesyłają teraz swoje reklamy do czasu antenowego w telewizji za pośrednictwem portalu internetowego, zamiast bezpośrednio kontaktować się bezpośrednio z sieciami.

Nadawcy telewizyjni zauważyli, że ich przychody znacznie spadły z powodu zmiany w kierunku marketingu internetowego, co skłoniło ich do dostosowania nowych strategii radzenia sobie z utratą przychodów z reklam.

Branża reklamowa była ogromnym rynkiem dla stacji telewizyjnych od początków nadawania. Korzyści płynące z telewizji przez Internet to różnorodność zasięgu i częstotliwości, podczas gdy reklamy telewizyjne mają znacznie wyższy koszt tysiąca wyświetleń.

Co więcej, udowodniono, że reklama telewizyjna ma mniej efektywny zwrot z inwestycji niż reklama internetowa. W 2017 r. reklama internetowa wygenerowała szacunkowo 250 miliardów dolarów przychodu, podczas gdy telewizja wygenerowała przychód 187 miliardów dolarów.

Liczy się ROI

ROI to termin używany do pomiaru, czy firma zarabia na inwestycjach w marketing cyfrowy. Wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w branży firmy mogą teraz korzystać z tych technologii w celu poprawy ROI.

Istnieje kilka sposobów, w jakie sztuczna inteligencja może poprawić ROI dla firm, takich jak przewidywanie zachowań klientów i zrozumienie, które treści lepiej sprawdzają się w Internecie.

Aby to osiągnąć, marketerzy muszą dobrze zrozumieć, co motywuje klientów i jak wchodzą w interakcje z markami w Internecie.

Dlaczego niektóre reklamy nie przynoszą klientów?

Istnieje wiele przyczyn niepowodzenia niektórych kampanii reklamowych. Jednym z powodów może być to, że kampania nie jest skierowana do właściwych odbiorców. Różne rodzaje kampanii marketingowych mogą wymagać różnego rodzaju reklam, a reklamy mogą być tworzone w pośpiechu lub przy ograniczonym budżecie. Innym powodem może być słaby przekaz lub ogólny brak zaangażowania, co powoduje, że klienci ignorują Twoją reklamę i nie klikają jej.